Sunday, September 23, 2012

28:17


My stats for the day: I was 771st out of 3276 5k runners (and I'm guessing walkers), 34th out of 271 runners in the 35-39 age category and 275th out off 2042 female runners. Run time: 28mins17s.

Huzzah! My best time ever. Last week I said that I was worried about my race and things weren't looking too well this morning. I didn't get enough sleep last night, I forgot my sneakers at the office and I forgot to calibrate my new Nike chip. But, I had slept well the night before so the lack of sleep didn't bother me, I work not too far from the starting point not to mention that walking to and from the metro station served as my warm up. And since I had no clue how fast I was going at a given moment, I simply followed my running mix at 170 bpm. I knew that I could easily finish the race at under 30 mins so I let my legs to their job and didn't worry about any particular goals.

Even though it's 47 seconds more then my revised objective of 27:30, I'm still psyched. I not only kept a steady pace but I had enough left to accelerate and move up several spots in the last couple hundred metres before the end. I plan on registering for a 5k race on 30 December. Next year, I want to move up to 10k.

 
Mes stats: J'ai terminé 771e sur 3280 coureurs (et marcheurs) du 5 km, 34e sur 271 participants du groupe des 35-39 ans, et 275e sur 2046 coureuses. Mon temps: 28 min 17 sec.

Woohoo, mon meilleur temps à vie! La semaine dernière j'avais des doutes quant aux résultats de ma course et considérant que la journée a mal commencé, tout indiquait que j'avais raison. Je me suis couchée trop tard, j'ai oublié mes souliers de course au boulot et j'ai oublié de calibrer ma nouvelle puce de course Nike. Mais j'avais bien dormi avant hier donc le manque de sommeil ne m'a pas affectée, je travaille pas loin du point de départ du 5 km et donc j'ai eu le temps d'aller chercher mes souliers et ça ma servi de réchauffement. Et n'ayant aucune idée à quelle vitesse j'allais, j'ai tout simplement suivi le rythme de la musique à 170 bpm. J'ai couru en sachant que je pouvais facilement terminer sous les 30 mins, pour le reste j'ai tout simplement laissé mes jambes faire leur boulot sans m'inquiéter du temps que je voulais faire.

Même si j'ai fini à 47 secondes de mon objectif de 27:30, je suis tout de même très satisfaite de mon résultat.  Non seulement ai-je maintenu une cadence constante durant la course, j'ai eu assez d'énergie pour accélérer sur les derniers 200 mètres et remonter de quelques places. Je vais très certainement m'inscrire au 5 km qui aura lieu le 30 déc prochain. Et l'an prochain je voudrais passer aux 10 km.

Labels: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

CONGRATULATIONS!!!!

1:05 AM  
Blogger Karine said...

Thanks M... :)

9:30 PM  

Post a Comment

<< Home