Saturday, September 22, 2012

Lace and Cable Capelet


Pattern/Instructions: Lace and Cable Capelet by/par Norah Gaughan
Yarn/Fil: Berroco Peruvia Quick
Time required/Temps Requis: Two weeks/Temps requis
Modifications: See my Ravelry page below/Voir mapage Ravelry (en anglais)

When I first joined the online knitting world 5 years ago, Brioche stitches and ponchos were all the rage. I've used the Brioche several times as my heel flap stitch but never did a poncho until this on. I wanted something to wear over jackets in the in between months where the temps vary greatly during the day, I thought a poncho would be more practical then a shawl or wrap. Sad thing is, I actually got to wear this capelet this week, it's looking like we will not have the overlong summer we had last year. Seriously I love Fall but not the sudden, transition-less seasonal switch and certainly not when temperatures drop.

Lorsque j'ai joint le monde du tricot en ligne, les point Brioche et les ponchos étaient à la mode. J'ai plusieurs fois utilisé les points Brioche pour faire les talons de mes chaussettes mais je n'ai jamais fait de poncho jusqu'à celui-ci. Je voulais quelque de plus pratique qu'un châle ou une écharpe à mettre par-dessus mes veston durant les jours d'automne où la température varient grandement durant la journée. Malheureusement j'ai déjà eu l'occasion de le porter, il semblerait que nous n'aurons pas un long été comme l'an dernier. J'aime bien l'automne mas pas lorsque le changement de saison se fait sans transition et surtout pas une chute dramatique des température si tôt.

Labels: , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home