Monday, September 03, 2007

Lucy scarf / Foulard Lucie

Français plus bas

How's this for an unusual situation. Yesterday I went to Indigo to check out VÚronik Avery's book Knitting Classic Style. I turned away from the shelves where I couldn't find it and when I looked back there was Vúronik herself along with her dude Marcel and her daughter Oona. No that's not a typo in Veronik's name, that is the way they wrote it in the store's database and if you're looking for her book online or asking for it at the store, you'll have to tell them how they spelled her name otherwise they'll never find. You'll have better luck with Avery. Anyhoo, it is full of classic designs to keep you warm as she says. I will put it on my list of books to get. I even got to see her office last Friday when I dropped my knitting for hire though to my never ending shame, it had started to unravel a bit at the side seam. Oh the humanity...

Don't you love it when projects finish without you knowing it? I stood in front of the mirror with trying on this scarf still on the needles and lo and behold I decided it was done. In the end it was 57 inches long as opposed to the 4 feet I said it would measure the last time. Why didn't I make the scarf 60 inches long? Because it wouldn't have added anything extra. I got the Lacy Bubbles from 365 Knitting Stitches a Year, a perpetual calendar pattern calendar I picked up at my LYS a couple of years ago. It was an easy pattern to remember and after a bit I was able to make 5 sts from one without looking but I still had to do it when I was knitting 5 sts into on. The EcoCotton yarn was fun to knit with, it was soft malleable and gives a great drape to the scarf.

Measurements

54 inches x 6 5/8 inches

Yarn

EcoKnit (100% organic cotton – 91 m) Sage 4 skeins

Material

1 set of 4 mm (US 5) straight needles

1 tapestry needle

Gauge


Didn't swatch and honestly it doesn't matter.

Abbreviations

R: Row

P: Purl

K: Knit

M5: (k1, p1, k1, p1, k1) into the following st

M3: (k1, p1, k1) into the following st

P5tog: knit 5 sts together

P3tog: knit 3 sts together

** ** Repeat the pattern in between the asterisks


Instructions

Cast on 45 sts.


R1 (right side) : purl

R2: k

R3: p

R4: k1, p3tog, m5,** p5tog, m5** 6times, p3tog, k1

R5: p

R6: k1, m3, p5tog, **m5, p5tog** 6 times, m3, k1

R7: p

R8: k

Repeat rows 1 to 8 until the scarf measures 56 ½ inches or whatever length you want minus half an inch, then repeat rows 1 to 3.

Bind off. Weave in the yarns. Block the scarf and your done.



Hier en revenant du gym je suis passée chez Indigo pour voir le livre de VÚronik Avery, Knitting Classic style. Je ne le trouvais pas dans la section des livres de tricot et sans m'en rendre compte je me suis retrouvée face à elle et sa petite famille. Non je n'ai pas fait d'erreur dans son prénom, c'est la façon qu'il a été écrit dans la base de donnée du magasin, si vous le cherchez il sera plus facile de le faire avec le nom de famille. Ceci dit, il est vrai que les modèles sont classiques et vous tiendront au chaud. Je le rajouterai dans ma liste de livre que je voudrais me procurer. C'était la deuxième fois que je croisait Véronik ou presque, je me suis rendu à son bureau pour remettre à Mona le tricot que je faisait pour elle, tricot qui avait commencé à se défaire à la couture du côté à ma grande honte...

En essayant mon foulard devant le miroir pour en décider de la longueur finale, j'ai constaté qu'il avait atteint la longueur maximale. Au bout du compte il mesure 145 cm alors que je pensais qu'il mesurerait 120 cm. J'aurais pu en faire un chiffre rond à 150 cm mais ça n'aurait rien ajouter au modèle. J'ai trouvé cette dentelle à mouches dans un calendrier perpétuel qui présente des points de tricot à chaque jour de l'année. Il est facile à retenir et à faire. J'ai aussi aimé travailler avec le fil de coton EcoKnit, il était souple et malléable et donne au beau drapé au foulard.

Mesure

145cm par 17 cm

Matériels

1 paire d'aiguilles droites de 4 mm

1 aiguille à tapisserie

Fil

EcoKnit (100% coton organique – 91 cm) Couleur Sauge: 4 écheveaux

Échantillon

Je n'en ai pas fait et honnêtement, ça ne dérangera pas

Abbréviations


** ** Répétez les instructions entre les astérisques

Instructions

Monter 45 mailles.

Rangée 1 (endroit du foulard): Travailler en maille envers

Rangée 2: Travailler en maille endroit

Rangée 3: Travailler en maille envers

Rangée 4: 1 maille endroit, tricotez trois mailles ensemble à l'envers, **( 1 maille endroit, 1 maille envers, 1 maille endroit, 1 maille envers, 1 maille endroit) dans la maille suivante, Tricotez 5 mailles ensemble à l'envers** 6 fois, tricotez trois mailles ensemble à l'envers, 1 maille endroit

Rangée 5: Travailler en maille envers

Rangée 6: 1 maille endroit, (1 maille endroit, 1 maille envers, 1 maille endroit) dans la maille suivante, **Tricotez 5 mailles ensemble à l'envers, ( 1 maille endroit, 1 maille envers, 1 maille endroit, 1 maille envers, 1 maille endroit) dans la maille suivante** 6 fois, (1 maille endroit, 1 maille envers, 1 maille endroit) dans la maille suivante, 1 maille endroit

Rangée 7: Travailler en maille envers

Rangée 8: Travailler en maille endroit

Répétez les rangées 1 à 8 jusqu'à ce que le foulard soit long de 143.5 cm ou longueur que vous voulez moins 1,5 cm. Ensuite répétez les rangées 1 à 3. Rabattre les mailles. Faire la finition des fils qui pendent. Bloquer le foulard pour lui donner sa forme finale.

Labels: , , , , ,

9 Comments:

Blogger Virtuous said...

The scarf looks wonderful!! Thanks for the pattern!

And I can't believe you are really smiling in that pic...Yeah Right! LOL

3:13 PM  
Blogger Monique said...

That looks like crochet. It's gorgeous and you are wearing that scarf girl!

3:43 PM  
Blogger KimT said...

scarf looks great!

10:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

It's beautiful! Tres jolie! I can't wait to give your pattern a try--thanks for sharing it.

4:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

dang lady! hot stuff! :)

10:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ah c'Est super Karine! Vraiment cool! Tu m'apprends à tricoter?! PLEASE :)

3:34 PM  
Blogger Unknown said...

Fabuleux, j'en fait un immédiatement, la température commence a refroidir! Je ne savais pas que Véronik habitait Montréal! Je l'adore, je dois me procurer son livre. Merci pour ce patron!

10:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

4:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:32 AM  

Post a Comment

<< Home