Saturday, August 25, 2012

Cougar!




Base coat: Sally Hensen Diamond Shine Base and Top coat
Tips: Maybelline Salon Expert - Metallic Rose
Cherry blossom branches: Maybelline Salon Expert - Black is Black
Cherry blossom blooms: Essie Luxe Effect - A Cut Above
Top Coat: Essie's Good To Go


YouTube is a very dangerous place to be. Start digging around on a particular topic and you find all kinds of  timesucks and develop a new obsession, in this case nail art. At first I was sad because my work dresscode doesn't allow for non natural nail colours (French tips are tolerated but technically even they aren't allowed). Then I remembered that I'm allowed to wear street clothes on Fridays for charity and I started thinking of the possibilities. For a friend's birthday drinks Thursdsay night  I decided to take advantage of my summer nails (they hardly break between April and October so they stay long) and do French tips. At first I thought of doing a traditional version white polish but instead I chose to go for the pink. Then I did a cherry blossom on my left ring finger it didn't come out as nicely as the ones I did last weekend. The gaudiness of this polish combo was subtle enough to not attract too much attention at the office...

Base: Sally Hensen Diamond Shine Couche base et de protection
Contraste: Maybelline Salon Expert -Rose Métal
Branches de cerisiers: Maybelline Salon Expert - Black is Black
Fleurs de cerisier: Essie Luxe Effect - A Cut Above
Finition: Essie - Good To Go

Il est très dangereux de se perdre dans YouTube. On y recherche des vidéos sur un sujet particulier, comme le nail art (l'art des ongles si vous préférez) et on en développe une obsession. Au début j'étais triste car mon code vestimentaire au boulot ne permet pas les ongles aux couleurs non naturelles (incluant les manucures françaises bien qu'elles soient tolérées). Je me suis cependant rappelé que j'ai le droit de porter des vêtements civils le vendredi pour une collectes de fond, et j'ai commencé à penser aux possibilités. Pour une virée dans un bar jeudi soir dernier, j'ai décidé de profiter de mes ongles d'été et me faire une manucure française (ils ne cassent pratiquement pas d'avril à octobre et donc demeurent longs). Au début je pensais faire une version traditionnelle mais j'ai préféré utiliser le rose pour fair le haut de l'ongle. J'ai ensuite fait des branches de cerisier en fleur mais je dois encore travailler la dessus, celles que j'ai fait le weekend dernier étaient mieux réussis. Le look tape-à-l'oeil a été assez subtil pour ne pas attirer l'attention au bureau.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home