Friday, June 29, 2012

Simplicity 2885


Patter/Patron: Simplicity 2885
Fabric/Tissu: Tricot Jersey knit
Time required/Temps requis: One day/ Une journée
Modifications: See below/Voir ci bas

Last April, I bought a T-shirt dress and I liked so much I decided to make a few more to wear this summer. This one was inspired by the Lacoste Polo dresses I've been seeing in ads. I dug this pattern out of my stash and modified it for a more fitted look at the waist plus I added extra volume at the hips for them to fit. 

I got the fabrics from a sale at a local fashion house. I didn't want to to make the whole dress entirely in the black print but I didn't have any white poly knit. I did have some white with cherry print fabric leftover from another dress I made a day earlier and tried that combination and to my surprise it worked, it even gave it a bit of a vintage feel. I initially didn't plan on having a button on the placket but for modesty's sake I added one. Oh and I added an inch to the hem. I think that's all, a cute, easy dress to wear.

En avril dernier, j'ai acheté une robe t-shirt que j'ai assez aimé que j'ai décidé de m'en faire quelques une pour l'été. Celle-ci fut inspirée par les robes Lacoste de style polo que j'ai vu dans des pubs de magazines. J'ai déterré le patron dans ma pile et l'ai modifié pour qu'il soit ajusté à la taille et ai ajouté du volume pour qu'il me fasse aux hanches.

J'ai acheté les tissus lors d'une vente d'une designer local. Je ne voulais pas que la robe soit entièrement dans le tissu imprimé noir mais je n'avais pas de jersey blanc. J'ai pris une chance et ai utilisé des retailles d'une autre robe faite la veille et à mon grand étonnement ça a marché et en plus, ça a donné un look rétro. Je n'avait pa initialement l'intention de mettre un bouton sur la patte de boutonnage mais pour me garder une petite gêne comme on dit par chez nous, j'en ai ajouté un. Oh et j'ai aussi ajouté ralongé la robede 2,5 cm. Je crois que c'est tout, une jolie robe facile a porter.

Labels: , , , , ,

2 Comments:

Blogger Sheila said...

Great dress and like use of the contrasting.

12:16 AM  
Anonymous toni en floride said...

Très mignonne et flatteuse.

2:02 AM  

Post a Comment

<< Home