Saturday, June 23, 2012

Linen Bracelet/Bracelet en lin






Quickie little project: I saw a red linen cords bracelet at a Montreal store and fell in love. But 18$ I decided to see if I could make them myself for cheap and I have, this must have no more then 3$ of material. It was done with twelve linen cords, 15" long. The lady at the store explained how to put them within the end caps, I figured how to attach the clasp. Other then the colour, the main difference are the closures, the one i saw in the store had a magnetic clasp I need to get my hands on red cord though, the colour was part of the reason why I liked this. 

Petit projet rapide: J'ai vu un bracelet en cordes de lin rouge dans un magasin et en voulait en mais me suis dit que je pourrais certainement m'en faire un pour moins cher. Mission accompli, celui-ci ne m'a pas couté plus de 3$. Il a été fait avec douze morceaux de cordes de 37,5 cm. Mise à part la couleur, la principale différence d'avec la version en magasin est l'attache, celui en magasin en avait un magnétique. La dame du magasin m'a expliqué comment les attacher dans les embouts et j'ai deviné comment installer l'attache. Il me faut trouver de la corde rouge car la couleur est une raison pour laquelle j'aimais ce bracelet.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home