Saturday, December 15, 2012


Neutral/Neutre: Essie - Miss Fancy Pants
Green/Vert: Essie - Power Clutch

I finally went home after a couple of weeks of being away and I took a few days off to get my life somewhat back in order. I wanted to do a quick nail art and thought to give the Saran Wrap technique a try. I was going for a dark grey on light grey mix but Power Clutch turned out to be a verdegris. At first this reminded me of a desert camo look, something I wasn't going for but the next day I grew to like it. 

Je suis finalement retourné chez moi après deux semaines et j'ai pris quelques jours de congé afin de remettre ma vie en place. J'ai voulu faire un Nail art rapide et ai choisi d'essayer la technique du Saran Wrap. Je pensais avoir du gris foncé sur une couleur taupe pâle, finalement le gris foncé s'est révélé être plutôt un vert-de-gris. Au début ça me semblait être un genre de camouflage mais j'en suis venue à l'aimer.



Blue/Bleu: L'Oréal - After Hours
Silver: Revlon - Metallic

Last weekend, I tried a blue, white on a silver background Xmas nail art but I didn't like it. So instead I went for for a winter theme even though there was no trace of snow outside my door at that point. I had hoped this deep navy blue would more of a navy blue then black but at this point I'll have to accept it as blueish black instead of a navy blue. They didn't quite come out as I wished but I kept it.

Le weekend dernier j'ai essayé un nail art bleu et blanc sur fond argent que je n'ai pa aimé et donc j'ai fait ceci. J'ai opté pour un thème hivernal  même s'il n'y avait pas de trace de neige dehors à ce momen-là. J'ai espéré que mon bleu marin très foncé serait serait moins noir mais je dois me rendre à l'évidence qu'il est une alternative au  noir charbon. Ça n'a pas tout à fait donné le résultat que je voulais mais je l'ai tout de même gardé.



Neutral/Neutre:  Essie - Mocaccino
Red/Rouge: Joe Fresh - Apple/Pomme
Green/Vert:  Joe Fresh - Moss/Mousse
White/Blanc: Essie - Blanc

This week, I tried to do a candy stripe look but it didn't turn out to my liking.  I tried to make lemonade out of those lemons but in the end I scrapped that look except for the only element I liked, the holly berries. I chose to try one of the neutrals I recently picked up although once on I was surprised to see it was had a bit of sparkle to it. I first made the berries on the ring finger the day before, minus the white dots. The next morning I decided to add berries to the other fingers and I decided to mix the red with a bit of white to make it brighter. I didn't redo the ones on the ring fingers but instead I added reflection dots. I really like this look. I've been shying away from overly Christmas-y themes but this one is delicate and subtle.

Cette semaine j'ai essayé de faire des rayures de cannes de Noël mais je n'ai pas aimé le résultats. J'ai essayé d'en faire quelque chose d'intéressant mais finalement j'ai choisi de tout refaire tout en ne gardant que l'élément que je trouvais intéressant ie les baies de houx. J'ai aussi choisi de les faire sur une couleur neutre que je viens de me procurer et qui s'est avérée être scintillante. J'ai d'abord fait les baies seulement sur les annulaires pour ensuite le lendemain décider de les rajouter sur les autres doigts sauf que dans leur cas j'ai mélangé le rouge avec du blanc afin qu'il ressorte davantage. J'hésite de faire du nail art à thème noélien mais j'aime bien la subtilité de celui-ci.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home