Monday, November 26, 2012

Roy G. Biv





Indigo: Urban Outiffiters - Bandeau
Blue/Bleu: Joe Fresh - Cobalt
Green/Vert: Joe Fresh - Moss/Mousse
Yellow/Jaune:  Sally Hasen Xtreme Wear - Mellow Yellow
Orange: Essie - Meet Me At Sunset
Red/Rouge: Maybelline Express Finish - Racy Red

Last week I was at my mom's place while mine gets repaired yet again after water damage. I also happened to have a training session which meant no my uniform for most of the week so, of course, I indulged in polishes. I had ideas for nail art but I decided to keep things simple and just wear the polishes as is, only I switched colours every evening following the rainbow.

I regret going with the yellow nails on Friday though, because I changed my mind about continuing with the the different colours by the time the weekend started. After seeing Robin Moses' latest video I decided to go with rainbow polka dots instead. To get the red to stand out against the orange, I mixed it with the indigo, for the orange, I added a bit of yellow, same for the green.

J'étais chez ma mère la semaine dernière le temps que l'on fasse des réparations encore une fois après des pluies diluviennes. Coïncidence, j'ai aussi été en formation ce qui veut dire pas d'uniforme et donc j'en ai profité pour jouer avec mes vernis. J'ai pensé faire du nail art mais j'ai d'abord fait le choix de changer de couleurs tous les soirs en suivant les couleurs de l'arc en ciel. Le titre est l'acronyme en anglais pour se rappeler l'ordre des couleurs de l'arc-en-ciel.

Je regrette avoir mis le jaune ce vendredi, surtout considérant que j'ai changé d'idée à l'effet de poursuive le change de couleur ce weekend. Après avoir vu un des derniers vidéos de Robin Moses j'ai choisi de faire des pois aux couleurs de l'arc-en-ciel. J'ai mélangé le rouge avec l'indigo afin d'obtenir une teinte qui se distinguait de l'orange, pour l'orange j'y ai rajouté de jaune, même chose pour le vert afin de l'éclaircir.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home