Saturday, October 20, 2012

Henna Tattoo/Tatouage Henné



Background/Fond: Joe Fresh - Latté
Tattoo/Tatouage: Maybelline Express Finish - Mocha Blast

I'm interupting my pink theme for a moment to take part in a nail art contest over at Nailed it. The rules are simple, other then the clear base and top coat you have to create a  nail art using only two bottles of polish (there's a bit more to it but that's the gist of it). I got the idea for a henna tattoo inspired nail art as I was testing out a nail art brush I created using Robin Moses' tutorial, I had painted a paisley on my naked nail with the Mocha and decided to run with that idea.

 I chose to do random designs on each nail although I did change out the one on my left middle finger because it was too similar to the index finger. Now I feel like I can tackle some of the more challenging patterns I've seen out there. Dots still remain my favourite ones though.

This nail art is a marker of my progress since I started doing nail art a couple of months ago. Having a proper brush helps but it still surprises me that I was able to make these, especially those on my right hand that I made with my left hand.

J'interromps mon thème rose pour un moment afin de participer a un concours chez Nailed It. Les règles sont très simples: mis à part les vernis clair du fond et de finition, on doit créer un ail art en utilisant seulement deux bouteilles de vernis (il y a plus de règles que ça mais s'en est l'essentiel). Je testais une des brosses à manucure que j'ai fait en utilisant un tuto de Robin Moses et j'avais utilisé le Mocha Blast directement sur mon ongle nu et ceci m'a rappelé les tatouages au henné et ai décidé de le faire pour le concours.

J'ai choisi de faire changé de motif sur chaque ongle quoique j'ai refait celui du majeur gauche car il était trop similaire à l'index. Maintenant je me sens d'attaque pour les motifs plus exigeants que je voudrais faire. Mais les pois demeurent mon motif préféré.

Cette manucure démontre l'évolution de mes talents depuis que j'ai commencé à en faire il y a deux mois. Bon ok, avoir les outils appropriés aide aussi  mais je suis surprise d'avoir été capable de faire ceci, surtout celles de ma main droite faite avec la main gauche.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home