Saturday, November 03, 2012

Cool Brittania

 

Red/Rouge: Joe Fresh - Apple/Pomme
Blue/Bleu: Joe Fresh - Cobalt
Glitter/Paillette: Urban Outfitters - Dust

The Union Jack happens to be one of my favourite motifs and I was so happy when I googled a few weeks ago and found out that Guy Fawkes day was Nov 5th. I played around with trying on a glitter background and liked how it looked with the translucent blue and red on top, it gave it some 3D depth. I had wanted to  also do the flag using the sparkle polish on top of the blue but it didn't come out ok. Rather then redo the nail I just brushed the glitters all over. 

I did not expect this nail art to be so bright but with the dark, cold and rainy days we're experiencing this early November, it had a positive effect on my mood.

Le Union Jack (drapeau du Royame Uni) est un de mes motifs préféré et j'étais contente d'apprendre que le Guy Fawkes day (la fête nationale britannique) était le 5 nov. En faisant un essai, j'ai décidé de mettre le bleu et rouge sur un fond de paillette et je trouvais que ça donnait une profondeur en trois dimension dû à l'aspect translucide des vernis. J'ai aussi voulu faire le drapeau en utilisant les paillettes sur un fond bleu, mais ça n'a pas donné un bon résultat. Au lieu de refaire l'ongle, j'ai tout simplement étendu les paillettes sur toutes l'ongle.

Je ne m'attendais pas à ce que cette manucure soit si vive mais ce fut un excellent antidote au temps tristounet, froid et pluvieux que nous subissons en ce début novembre.



Nail art has become my new active procrastination/time waster. I opened my Pinterest account just to collect ideas and inspirations but so far I haven't done anything from my boards so I decided to try some of them just for kicks. On the thumb: Sonia Kashuk's Seismograph, index: Robin Moses' Chanel inspired nail art, middle finger: Thecacera pennigera, some kind of sea slug (my inspirations are all over the place). Ring finger and pinkie: two variations on a nail art that I found o Pinterest.

Le nail art est devenue ma nouvelle activité de fainéantise. J'ai ouvert mon compte sur Pinterest afn de collecter toutes sortes d'idées et inspirations mais je n'en ai pas fait un seul alors j'ai décidé d'en essayer quelques unças juste comme . Sur le pouce: Seismograph par Sonia Kashuk, l'index: le nail art inspiré par Chanel de Robin Moses, le majeur:  le thecacera pennigera, une espèce de limace marine (je pige mes inspirations de partout). Sur l'annulaire et l'oriculaire, deux variations d'un nail art que j'ai trouvé sur Pinterest.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home