Sunday, November 21, 2010

Hair update



OK, so I was asked for a hair update and here you go. Right now I'm on month nine (man time flies) and so far, the locs are coming along great. I visited a loctician a couple of times to sort them out, will probably do it again next month to for a retight. I had planned on doing that myself but out of laziness I decided to just pay for it.

I've settled on a simple routine that works great for me: I wash my hair twice a wee, once the weekend I do a pre-shampoo where I mix some coconut milk and coconut oil together and put it on my hair for about 30 mins or longer. Then I wash with Kiehl's Amino Acid shampoo (yes it's expensive but what can I say, my hair loves it). I don't use conditioner because not all of my hair is afro textured so the ones who are not don't loc easily. Once I've squeezed as much water as possible I simply rub some castor oil (the kind you get in the laxative section at the pharmacy) on my locs to keep them soft and looking healthy.

I'm letting them grow but I don't think I'll let them get as long as they used to be. I like the ease of care and the fact that I don't have to put it up in a bun for work. I do want to try styling them but for now, all I've been doing is simply keep them off my face with hair clips.

And, well, that's it, nothing more to say.

On m'a demandé des nouvelles de mes cheveux alors voilà. J'en suis au neuvième mois depuis que j'ai commencé le processus pour avoir des dreadlocks et tout va bien jusqu'à présent. J'ai été voir une styliste de fois pour l'entretien, et le ferai peut-être une autre fois. Je pourrais bien resserrer les racines moi-même mas par pur paresse, je préfère payer pour ce service.

J'ai trouvé une routine assez simple qui fonctionne: je lave mes cheveux deux fois par semaine, lorsque je le fait le week-end je commence par faire un traitement avec du lait de coco mélangé avec de l'huile de coco je laisse dans mes cheveux pendant au moins 30 minutes. Ensuite je les lave avec le shampoing aux acides aminés de Kiehl's. Oui ça coute cher mais que voulez-vous, mes cheveux apprécie ce shampoing. Je n'utilise plus de revitalisant, non pas que je crois qu'il nuisible aux dreadlocks mais il empèche mes mèches moins crépus de feutrer. Une fois complètement essorés je met de un peu d'huile de ricin (que l'on trouve en pharmacie dans les rayons des laxatifs) dans toutes les nattes afin qu'elles soient douces et aient une belle apparence.

Je ne crois pas que je les laisserai devenir aussi long que mes anciens dreads. J'aime bien la facilité d'entretien et surtout le fait que je n'aie pas à me faire un chignon pour le boulot.

Et... c'est tout.

Labels: , , , ,

3 Comments:

Blogger Amina said...

wooow! deja 9 mois! le temps file! Elles sont trop belles tes locs!! J'adore aussi la longueur. Ca fait genre coupe carree

12:10 AM  
Blogger The Original Wombman said...

Well, they look great! And you look great too . . . your skin is glowing. Keep doing what you're doing!!

3:06 PM  
Blogger Memeeflye said...

Merci! Elles sont belles.

5:27 PM  

Post a Comment

<< Home