Wednesday, August 04, 2010

McCall's M6080







Pattern/Patron:

McCall's M6080

Fabric/Tissu:

Cotton silk mix for the blue, linen for the print; un mélange de coton/soie pour le bleu, du lin pour l'imprimé

Time required/Temps requis:

About a couple of days each; à peu près 2-3 jours chacun

Modifications:

None for the blue, I removed the pockets for the print; aucune pour le blue, j'ai retiré les poches pour l'imprimé

This summer has been about loose clothing that allow air circulation and these two fit the bill. I needed to do the print version ASAP because we're allowed to wear civilian cloth at the office on Fridays as a charity fundraiser. I won't be able to get away with the shorter blue version with tights so I made the print version longer. Actually I could get away with wearing that one without tights but I'd still need to put some on if I don't want to be arrested on my way home.

Now about the pattern itself, I didn't put pockets in the print version I find that type messes the clothes' shape, especially if you have something somewhat heavy in them. I made it in a size 8 without any modifications required at all: normally if I make a dress I make the top half at a 8 or 10 with an FBA, the bottom has to be a 14. Neither version is stretched over my body in any way so that should give you an idea of how loose it is. Otherwise, a fast and easy project.

Cet été j'ai privilégié les vêtements avec beaucoup d'aisance qui permettent une bonne circulation d'air et ces deux tuniques répondent à ce critère. Mais passons. Je voulais terminé la tunique imprimée au plus vite car nous avons le droit de s'habiller en civil ces temps-ci pour une levée de fonds caritative. Je ne crois pas pouvoir porter la version courte au bureau avec seulement des collants et c'est pour ça que fait l'autre plus longue. En fait je peux porter ce dernier sans collant mais devrai en mettre pour rouler car je ne tiens pas tant que ça à me faire arrêter en rentrant à la maison.

Quant au patron lui-même, je n'ai pas mis les poches dans la version imprimée car je trouve qu'elles ne font que déformer le vêtement, surtout s'il y a quelque chose avec un certain poids dedans. J'ai fait les tuniques en taille 8 sans aucuns ajustements: en temps normal je dois faire mes robes en taille 8 ou 10 en haut de la ceinture avec ajustements pour poitrines fortes et le bas en 14. Aucune des versions n'est serrée de quelque façon que ce soit, ça devrait donner une idée de leur ampleur. Sinon, un projet facile et rapide.

Labels: , , , ,

4 Comments:

Blogger Lara said...

Very cute! I like the blue one a lot.

10:34 PM  
Blogger Kreative's Krafts said...

The second one catches my fancy, I really like the style of these a lot! I wish I could sew :-)

11:31 PM  
Blogger Amina said...

woooow!! tres joli!!! J adoore les deux!! Tes locs evoluent bien aussi :)

9:35 AM  
Blogger Sheila said...

The toons look great on you and comfortable. It looks like you have your sewing room completely sett up.

9:26 PM  

Post a Comment

<< Home