Sunday, February 10, 2008

The day after/Le lendemain

Remember when I said that Simply Marilyn was going to be my next project? That was before I checked out a few FOs on Craftster and came across Wisp. Fell in love immediately and wrote to the labelwhore to ask him how much they sell lace yarn at Effiloché. Then I went up on Friday evening and stayed to knit and chat with him. In my stupidity I assumed that this would be an easy first lace project, I'd be able to do this while working on Marilyn for the KCAL but not a row goes by that I don't drop a stitch. I'm getting the hang of it though, that's not to say that it's coming up any faster.

The yarn is Fiddlesticks Knitting in Ebony an impossible to accurately photograph colour because it's not black but a deep steel grey if you will. I'm seriously considering getting my hands on some Addi Turbo lace needles, the member who posted her FO said it would be useful for all the K2tog and I see the necessity of having a sharper ended needle for this.

PS: Regarding my misadventures in hair dyeing yesterday, I decided to try to dye some hairs that had gotten caught in my hair pick to test the indigo. At best I'd say it was stale and no longer potent, at worse, judging be the way my scalp feel like I slapped some chemical straightener (remember I haven't done that in more then 11 years), I have to think that maybe it's not what it was supposed to be. While I wait out and pray that my hair does not fall out, I have found a reputable dealer online who is based in Montreal. More expensive yes but safer.

Vous rappelez vous que j'avais dit que mon prochain projet serait Simply Marilyn? C'était avant que je tombe sur Wisp, un membre de Crafster en avait fait un et l'avait affiché. J'en suis tombée amoureuse sitôt que je l'ai vu et j'ai immédiatement envoyé un courriel à la pute de luxe pour lui demander si Effiloché vendait du fil à dentelle tricotée et à quel prix. Vendredi soir j'ai été y faire un tour et j'en ai profité pour tricoter un peu. J'ai cru à tort que ce serait un projet facile à réaliser que je pourrais faire en même temps que Marilyn mais jusqu'à présent je n'ai pas fait une rangée sans échapper une maille. Je le maîtrise un peu plus maintenant mais ça ne veut pas dire que je tricote plus vite...

Le fil est Fiddlesticks Knitting dans une couleur impossible à photographier, il n'est pas noir mais un gris acier qui tire sur le noir. Je pense sérieusement m'achète des aiguilles Addi Turbo, la personne qui avait affiché son foulard l'avais suggéré à cause des surjets à faire et maintenant je comprend la nécessité d'utiliser un aiguille à pointes fines.

PS: un dernier mot à propos des mes mésaventures avec la teinture hier. J'ai décidé de tester l'indigo sur des cheveux qui sont restés pris dans mon peigne. Au mieux l'indigo a dépassé sa date de péremption et ne teint plus rien. Au pire, si je me fie au fait que mon scalp me rappelle les fois que j'ai défrisé mes cheveux chimiquement (que n'ai pas fait en plus de 11 ans), il s'agit peut être d'indigo altéré (dans vrai sens du terme). Pendant que patiente le temps de savoir si dégât il y aura, j'ai trouvé un revendeur de bonne réputation à Montréal qui vend ses produits en ligne. Ce sera certainement plus cher mais au moins je serai assuré de la qualité du produit...

Labels: , , ,

1 Comments:

Blogger Two Cables and a Frapp said...

Hello Karine,
I can see why you chose to make Wisp first and Simply Marilyn at a later date. This pattern is beautiful as is your yarn choice. I look forward to seeing the project when completed.

5:05 PM  

Post a Comment

<< Home