Monday, May 09, 2011

Knitted Flower/Fleur tricotée

LienLienPattern/Patron: Knitted Flower
Yarn/Fil: Marra Collection Inca Gold Collection
Time Required/Temps requis: a few hours/Quelques heures
Modifications: None/Aucunes
Ravelry


I don't know why but I am attracked to patterns involving flowers. Yesterday, on my way home, I stopped by the big bookstore and saw this book with whick I fell in love even if I didn't take it home. I was so inspired that I googled for knitted flower patterns and found this free one and I got immediately to work making it. I used a worsted weight yarn that called for a 4.5mm sized needle, I used a 4mm to make it smaller. I kind of wish I had gone smaller with the needles but it's not really a big deal. I initially worked 20 rows before making the decreases but I realized that it was going to be humongous and considering the size of this version, done with 12 rows before the decreases, it was a wise decision to make smaller. I will redo the beeding though. I feel that it's a little to loosely done and they are not independent of other so if one runs away a few others will surely follow. I think I will make another one tonight.

Je ne sais pas pourquoi mais je suis attirée par les projets impliquant la fabrication de fleur. Hier en rentrant à la maison, je suis allé faire un tour à la grande librairie où j'ai vu ce livre que j'ai vraiment aimé même si je ne l'ai pas ramené. Il m'a inspiré à chercher un patron pour me faire une fleur tricotée et ai trouvé celle-ci. Je me suis tout de suite mise à la tâche pour la faire. J'ai utilisé un fil de grosseur moyenne qui requiert des aiguilles de 4.5mm mais j'ai préféré faire les pétales avec un 4mm afin qu'elles soient plus petites. Je regrette un peu de ne pas avoir utilisé une aiguille encore plus petite. Initialement j'ai travaillé 20 rangées avant de faire les diminutions mais me rendant compte que cela donnerait une broche énorme, j'ai réduit ça à 12 rangées avant de faire les diminutions. Une chose par contre, les perles ne sont pas assez solidement attachées et ne sont pas indépendantes l'une de l'autre, je vais donc les réattachées. Je crois par contre que je vais m'en faire une autre.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home