Saturday, March 12, 2011

New practice/Nouvelle pratique

I've been telling myself for years that I should get into yoga. I finally took that step last October after I sprained my back laying floor tiles, I even had to do a fitness evaluation a week later and that didn't help at all. I survived the test but it took a month for the inflammation to go away.

Seeing a future of joint and back problems, I figured it was time for a serious prevention program. I had known about the website Yoga Today before I subscribed, thus allowing me to practice at home and giving me access to their entire library anytime I want to, not being limited to the one weekly free class. I started off practicing sporadically, at best every other day but I recently changed my number of practices to 6 times a week, the sixth day being more relaxed (I just do a novice level lesson).

I have a long way to go with regards to many asanas (Sanskrit for poses) but I surprised myself a couple of weeks ago by being able to do a reversed bow pose (dharunasana), or at least something close. It's not perfect (though it's possible that I was coming out of it when this shot was taken) but one good thing about having as little flexibility as I do (I can't touch the floor with my fingers when I bend down unless I bend my knees), regular practice of any pose yields noticeable (if sometimes incremental) progress, thus keeping me motivated to continue. Simply said: I just plain like it. Namaste!

Cela faisait des années que je me disais que je devrais me mettre au yoga lorsque je me suis fait mal au bas du dos en octobre dernier en posant des tuiles sur mon plancher (une évaluation de condition physique une semaine plus tard n'a pas arrangée les choses).

Y voyant un signe annonciateur de problèmes à venir au niveau de mes jointures et du dos, je me suis finalement abonnée au site Yoga Today, me permettant de pratiquer à la maison et me donnant aussi accès à toute leur bibliothèque de leçons en tout temps au lieu d'être limitée au cours hebdomadaire gratuit. J'ai commencé en pratiquement sporadiquement mais il y a quelques semaines j'ai fait le choix d'augmenter ma pratique à 6 jours pars semaine, le sixième étant plus relax car j'y fait un cours de niveau novice.

Sachant que j'ai beaucoup de progrès à faire par rapport à plusieurs asana, mot sanskrit qui veut dire "pose", je me suis donc étonnée de pouvoir faire l'arc inversé (dharnurasana), ou du moins quelque chose qui s'en rapproche. La pose n'est pas parfaite (quoiqu'il soit possible que j'en sortais au moment de la prise de photo) mais s'il est un côté positif être aussi peu flexible que moi (je ne peux toucher mes orteils lorsque je me penche en avant que si je plie les genous), c'est le fait que toute pratique régulière de tout asana mène à des progrès tangibles et donc me garde motivée à poursuivre. En réalité, je continue à faire du yoga tout simplement parce que j'aime ça. Namasté!

Labels: , , , ,

5 Comments:

Blogger Amina said...

je suis tres fiere de toi!!!!

8:05 PM  
Blogger Sheila said...

Awesome... I yet to master that pose. My favorite is the twisted & standing pose.

9:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Congrats!! i tried the yoga on P90x and it kicked my butt. I went into one pose and my back said "oh no your didn't"...LOL. Keep it going.

5:25 AM  
Blogger Karine said...

@Amina: thanks

@Sheila: any forward bend are my favourites. I find them meditative.

@Peacock: I don't know about the yoga in P90X, but one thing any class should stress is the yogini should respect her body and only go as far as their body would. Maybe it wasn't a novice level class.

12:44 PM  
Blogger Amina said...

je devrais me remettre au yoga...je faisais de la gym au sol et du yoga pendant au moins 10 ans...Le pont est une de mes poses preferees...ah oui et la chandelle aussi!!
ah oui et la charrue aussi :)

10:21 PM  

Post a Comment

<< Home