Tuesday, May 17, 2011

Hair Star/Étoile de cheveux




Pattern/Patron: Knitted Flower
Thread/Fil: Copper wire 26 gauge for the smaller start, 28 gauge for the larger/Fil de cuivre calibre 26 pour la petite étoile et calibre 28 pour la plus grosse
Temps requis: An evening for each/Une soirée pour les deux
Modification: I cast on 8 stitches instead of twelve/J'ai monté 8 mailles pour les deux
Ravelry

Seems I can't stop myself from making those knitted flowers so this time I figured I'd make a version as a hair accessory. I thought the one at the top was ridiculously oversized so I made the one at the bottom. I'll leave the technical babble for my Ravelry page. The top star is done using copper that was tinted gold, the bottom was done with copper tinted silver. The beads were gold coloured with metal insert. I like these and I think that I will be making more, smaller sized though and I'll play around with different coloured wires and beads. I used regular bobby pins to keep these on.

Il semble que je ne puisse m'empêcher de faire des fleurs tricotées, cette fois-ci je m'en suis fait comme accessoire à cheveux. J'ai trouvé que la version au haut de ce billet t était énorme donc j'en ai fait une autre un peu plus petite. Je laisserai les commentaires plutôt technique pour ma page Ravelry. La plus grosse est faite de fil de cuivre tintée or, la petite en fil de cuivre tintée argent, les deux ont les même perles qui contiennent une insertion métallique qui reflètent la couleur du fil. Les étoiles sont tenues en place avec avec une simple épingle à cheveux. J'ai assez bien aimé faire celles-ci pour m'en faire d'autres.

Labels: , , , , ,

1 Comments:

Blogger Nik said...

My, how I LOVE this. I want to go out and buy wire RIGHT NOW.

3:59 PM  

Post a Comment

<< Home