Wednesday, January 28, 2009

Hot spinach soup/Soupe piquante aux épinards

I'm loving assembling the triangles so far, quite zen really. So far I have 3 out of 14 rows done and I put them together just to have an idea of what it will look like in the end. Seriously this is turning into an obsession, I've gone to the fabric store today for more material to make a future quilt, I now have three quilts waiting to be made.

L'assemblage des triangles est assez agréables jusqu'à présent. J'ai assemblé 3 rangées que j'ai mis ensemble pour avoir une certaine idée de ce dont la courtepointe aura l'air. Ça commence à être obsessif, je suis passée à la mercerie me chercher du tissu pour un projet futur, j'ai maintenant three courtepointes en attente d'être faite...


Once a year, usually at this time of year (must the temperatures cold enough to freeze hell...), I make a soup. I really should make some more often, it's so easy to do and I have a soup recipe book so I should expand my horizons. Anyway, I was at the supermarket this weekend when I got the idea to make a hot spinach soup. And once again I was shocked at it's simplicity. This freestyle version has spinach, leeks, potatoes, onion along with chicken broth and cooking cream. The spicy comes from the peppers, both hot and black.

Une fois par année, habituellement à ce temps-ci de l'année, je me faits une soupe. Ça doit être les températures dignes du pôle nord. Je devrais vraiment m'en faire plus souvent, surtout considérant que j'ai un livre de recettes de soupes. J'étais donc au supermarché dimanche lorsque j'ai eu l'idée d'une soupe piquante aux épinards et une fois de plus, j'ai été surprise par sa facilité. Ma version improvisée contient des épinards, poireaux, pomme de terre, de l'oignon ainsi que du bouillon de poulet et de la crème de cuisson. Le côté piquant vient du poivre et des flocons de piments forts.

Labels: , , , , ,

1 Comments:

Blogger urbanknitrix said...

Wow, that soup looks good. I think quilts are so cool right now.

11:04 AM  

Post a Comment

<< Home