Monday, April 30, 2007

Duty calls/L'appel du devoir

J'ai eu le plaisir ce matin de déjeuner avec les filles d'Ariadne afin de ramasser les deux balles de laines à chaussettes Opal que vous voyez sur le côté haut gauche de la photo. Nous avons pu discuter de l'outrage du temps sur notre corps, de domination du monde, de sociologie américaine en plus d'histoires hilarantes de vols et effractions d'autos. C'est quoi tout ça? Bien je pars demain pour un mois à la BFC Borden (une heure au nord de Toronto) afin de suivre mon prochain cours de qualification pour mon métier militaire. Je prends donc quelques minutes pour vous dire au revoir mais pas de panique, je serai de retour pour la longue fin de semaine de la Reine Victoria dans 3 semaines. Au moins je ne perderai pas tout mon été comme en 2005 alors que j'étais partie du début juin à la fin août. À la fin du cours j'avais formé un cercle de tricoteuse. Je n'aurai pas le temps de trop m'ennuyer, comme vous pouvez voir j'amène quelques projets en progression pour me tenir occuper. En espérant de peser quelques livres en moins à mon retour...

This morning I had the pleasure of having breakfast with the Ariadne girls to pick a couple of Opal sockyarn skeins (upper left of the pic). We got to discuss the nasty side effect of the passage of time on our bodies, world domination, american sociology on top of hilarious stories of car thefts and breakins. So what is all that? Well dear reader, I'm off for a month to CFB Borden (an hour North of Toronto) for my next military trade qualification. So I'm taking a few minutes out of my packing to say see you later. I will be back though for the Victoria long week end in three weeks. At least it won't be like in 2005 when I was there from June 1st until August 23rd... In the last month I had a knittting circle formed. I shouldn't have too much time to get bored out of my skull, as you can see I've rounded up a few UFOs to keep me busy. Hopefully I'll be a few pounds lighter when I come back...

Labels:

5 Comments:

Blogger Montreal Mama said...

We'll miss you!

See you soon...

Have fun?

7:26 PM  
Blogger Ali P said...

Oy! You woman of surprises and hidden talents.
Best of luck in Ontario.

10:53 PM  
Blogger K. said...

Take care of you! See you in 3 weeks!

1:14 AM  
Blogger Jennifer Lori said...

Bye! Have a great time or at least a not too bored time... and don't forget to come back! I'll have someone for you to meet by the time you do. :)

10:31 AM  
Blogger Alison said...

Should I say "have fun" or "work hard" or something else? I don't know the etiquette for this situation. So take care.

11:24 PM  

Post a Comment

<< Home