Wednesday, April 11, 2007

Aujourd'hui je suis restée à la maison. Pourquoi? Mes maudites allergies qui m'ont foutue à terre. J'en ai profité pour faire un peu (beaucoup) de ménage et aussi pour faire cette jupe. Il s'agit d'une copie d'une jupe de Banana Republic (quoique j'ai fait l'empiècement du haut un peu trop petite par rapport à l'original). J'ai modifié le patron de ma jupe ligne A pour y mettre l'empiècement ainsi que le rendre plus long de 5 cm. Pour rendre a jupe plus intéressante j'ai utilisé mes appliqués Marrimekko que j'avais trouvé sur eBay il y a quelques temps. Je le mettrais bien demain si ce n'est le zip qui a décidé de s'auto bousillé...

So I spent the day home today, my allergies have brought me to my knees and I figured I wouldn't be too useful answering phones while trying to breathes through my mouth. So I used the day for a (lot) bit of cleanup and to make this skirt. I copied this Banana Republic skirt by modifying my A-line skirt pattern to make it longer and to make the top piece. I do realize that the top piece is a bit shorter then the original. I also used my Marimekko appliqués that I bought off eBay a while ago. I'd be able to wear it tomorrow it the zipper hadn't decided to mess itself up...

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Peacock Chic said...

Very cute skirt. Love the Marimekko Appliques. You skirt looks way better than the BR version

11:14 PM  

Post a Comment

<< Home