Monday, April 09, 2007

Easter Monday/Lundi de Pâques

Once in while, one feels like doing a quick and easy project and this is it. I found this wrist coin purse at U-handbag by way of Whipup.net. Every time I go out, obviously I find myself with the usual question of what to wear and what to carry my stuff in and I have to say this coin purse is pretty cool. It was fast to make and I like the finished result, I used some of my fabric and liner left over from my last circ skirt along with a zipper I had in my stash. I have to say the tute is more of the advanced kind because althought it was detailed on one hand, it left out some details like the seam allowance but I easily figured it out, there's enough pictures to do so. I'll probably make another one a little larger to accomodate my cell phone.

In knitting news the cardi is coming along. I've already done the decreases for the armholes at on the front pieces and now I have to start figuring out the necline. Pictures to follow... as soon as I feel like taking some.


De temps à autres, c'est bon de faire un projet rapide à faire. J'ai trouvé ce porte-monnaie sur le site de U-handbag via whipup.net. Chaque fois que je sors c'est toujours là-même histoire, rien à me mettre sur le dos etavec quoi trainer mes babioles. J'aime bien ce porte-monnaie, il a été rapide à faire et j'aime le résultat final. J'ai employé un morceau du tissu et de la doublure que j'avais utilisé pour la dernière jupe ciculaire que j'ai fait. Les instructions étaient à la fois détaillées et peu détaillées. Par expemple les valeurs de coutures n'étaient pas indiquées mais ils y avait assez de photos pour comprendre l'essentiel. Je vais probablement en faire un peu plus large pour accomoder mon cellulaire.

Au niveau du tricot, ça avance avec le cardigan. J'ai déjà abattu quelques mailles pour faire l'emmanchure et le temps est venu de penser à en abattre d'autres pour l'encolure, photos à suivre sitôt prises.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home