Tuesday, November 03, 2009

A year in hair/Une année échevelée...

Nov 2008

Nov 2009

As I'm about to step out to finally check out Chris Rock's documentary Good Hair (honestly I'm a little fatigued by that discussion at this point), I remind myself of how different my 'fro was a year ago. The bane of a lot of sisters who grow their afro textured hair is that because of what we in hair forums call shrinkage, it's hard for others to truly appreciate the progress. Put it this way, if I pull on a strand around my ear, it will reach my collar bone. In any case, I think you can still tell the 'fro is bigger. And yep, I'm wearing my afro sweater in the second picture.

Je suis sur le point d'aller voir le documentaire Good Hair, fait part l'humoriste américain Chris Rock. Honnêtement je suis un peu lasse de cette discussion mais bon. J'en profite donc pour me rappeler de ce dont avait l'air mon afro il y une an. Un des trucs qui affligent le plus celles qui font pousser leur cheveux crépus est que du à notre texture extrêmement frisée qui ratatine (c0mme on dirait au Québec) nos cheveux, ils un peu difficile pour les autres d'apprécier pleinement le progrès accompli. Par exemple, si je tire sur une des mèches au devant de mon oreille, il m'arrive jusqu'à la clavicule. Tout de même, on peut observer que mon afro est plus gros sur la seconde photo. Et oui je porte mon chandail "Afro" sur la seconde photo.

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger Amina said...

tes cheveux ont bien pousse tres chere!!
Ah oui le shrinkage ne blague pas!
Quelle est ta routine?

11:17 PM  
Blogger The Original Wombman said...

Oh, it's lovely! You make me (almost) want to grow my hair out! :)

11:32 PM  
Anonymous Jess82 said...

Tes cheveux ont bien poussé et ça se voit!

6:12 PM  

Post a Comment

<< Home