Friday, September 04, 2009

New Look 6670





Français plus bas

Pattern: New Look 6670

Fabrics: 100% wool two tone tweed for top dress, printed stretch cotton for the bottom

Time required: Three days for the top dress, and about three weeks (procrastination and pattern alterations included) for the bottom

Modification: Besides an FBA, I raised the waist deep V neckline at the back since I can't go without a bra and because I didn't it that deep anyway. Also, the pattern called for a satin or crepe fabric

I was telling myself that it was time to finish the bottom dress when my dad called to give my some bad news. Still smarting from the last funeral I went to dressed like an off duty nun I decided I had to make a dress. I only had a couple of days to make it and for a second I thought working on a new pattern. Then I thought that this one would work just as well for a funeral, in a less festive fabric that is. At the store I looked for woollens and found the one for the top dress in the off white, black and chocolate brown. I tend to shy away from dark dresses ever since my sister's first communion years ago (in the pics I look like Darth Vader. I seriously considered the brown but in the end I chose the off white.

The bottom dress is made out of a stretchy cotton. I was not so certain the pattern would look right but when I tried it on it exceeded my expectations. Very good choice. You can't tell since I'm standing differently in the dresses but the cotton version has less volume at the hips for some reason. I was planning on wearing it at the office this week but realizing most of my colleagues were gone to a charity golf game so instead it got it's premiere yesterday at a girl's dinner party.

All in all, very happy with the results, it fits (mostly) very well, a few things here and there but nothing I can't live with. I like both dresses equally. The FBA was not at all difficult to do, modifying the pattern to fit my bottom half gave me more issues. I now know to give less ease at the waist, hence the belt, because fitted is always better. I've also learn that I need to lower bust's apex, I didn't know my boobs start low... I didn't bother following the instructions but I did read the part a about doing the straps and pulling the back half though them to bring the right side out, and that is the most BS I have ever read, not the first time though...

Patron: New Look 6670

Tissu: Un tweed blanc cassé pour la robe du haut et un coton "stretch" imprimé pour celle du bas

Temps requis: 2 jours pour la robe blanche et trois semaines pour l'imprimée (incluant les modifications sur le patron ainsi que mes tergiversations)

Modifications: Le dos a été remonté car je ne peux me promener sans soutien-gorge et de toute façon, je ne voulais pas d'un dos plongeant. De plus, le tissu recommandé par le patron était du satin ou du crêpe

Je commençais à me dire qu'il était temps que je termine la robe que j'avais commencé lorsque j'ai reçu une mauvaise nouvelle de la part de mon père. Ayant toujours en tête mon look de bonne sœur que j'avais aux dernières funérailles auxquelles j'ai assisté j'ai décidé de me faire une robe. J'ai jonglé avec l'idée d'utiliser un nouveau patron, mais finalement avec le peu de temps que j'avais je me suis dit que ce serait mieux d'utiliser celui que j'avais déjà modifier, de toute façon le style était tout à fait convenable pour des obsèques, dans un tissu mois festif évidemment. J'ai donc été à la mercerie et me suis retrouvée à choisir entre trois couleurs de tweed deux tons: blanc cassé, noir et chocolat. Le noir fut éliminé assez vite, je me souviens toujours de la fois que j'ai porté une robe bleue marin à une première communion, on aurait dit Darth Vador. J'ai longtemps hésité par rapport au chocolat mais finalement, j'ai choisi le blanc.

Le tissu de la robe du bas est une cotonnade élastique imprimée. Je ne croyais que cela donnerait un si joli résultat. Pour une raison que je ne comprend pas tout à fait, la jupe de cette version a moins de volume que la version blanche. Pourtant c'est le même patron. Je pensais le porter cette semaine au bureau mais vu que la plupart de mes collègues étaient partis cette journée-là participer à une journée de golf pour une levée de fond, je crois que je l'inaugurerai lors d'une soirée avec mes amies.

En général, j'aime les deux versions, je suis très satisfaite du résultat. Elles me vont presque comme un gant, des petits défauts ici et là mais rien que je ne puisse accepter. Faire les ajustements pour poitrine forte n'a pas été si difficile, en fait j'ai eu plus de difficulté à donner le volume nécessaire pour mes hanches. J'ai aussi apprise que j'avais un poitrine basse, je devrai toujours abaissé la poitrine lors d'ajustements. La prochaine fois je mettrai moins d'aisance à la taille afin qu'elle soit plus ajusté. Je n'ai pas la peine de regarder les instructions pour l'assemblage, ce qui m'a permis d'éviter le non sens qui voulait qu'on fasse passer l'endos vers l'avant via les bretelles et ce n'est pas la première fois que je vois ça.

Labels: , ,

7 Comments:

Blogger Amina said...

woooooooooooow!
J adore le modele des deux robes! Elles te vont a merveille!

1:12 AM  
Anonymous LaKaribane said...

Je crois que ce patron mérite vraiment de devenir un TNT, trop beau!

Et la version imprimée, fatale!

11:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Wow!! A two for one!!! I love them both for different reasons but the pattern print is gorgeous. Great job!

3:55 PM  
Blogger Virtuous said...

Luv the dresses and how they both look totally different from the same pattern! Great sewing job woman!

7:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wow! I love them both but my favorite is the bottom one. You look stunning!

11:49 AM  
Blogger Sheila said...

Awesome dresses and my favorite is the printed one. Great job

10:02 AM  
Blogger Ali P said...

I guess i am little Miss echo in saying that I adore your print dress. It looks so feminine and sassy on you!! Parfait!

10:55 PM  

Post a Comment

<< Home