Monday, October 19, 2009

Makeup tutorial/Leçon de maquillage


You know, I thought I'd have more knitting vids out by now. Oh well, here's a tutorial for an easy nude look for us girls of darker complexion. Sometimes you want to be done without looking like you escaped from the '80s and I like this because it's simple, is done pretty fast (under 7 minutes) and you look polished. And thank God for Haitian music, they last so long I had to shorten it to fit this vid. It's a very well known carnaval song by Boukman Eksperyans. Enjoy!

Je croyais que d'ici maintenant j'aurais plus de vidéo que ça. Bon, voici une leçon (en anglais mais que je crois qu'il soit quand même assez facile à suivre) pour un look naturel pour femme au teint foncé. Des fois on veut se donner un finition sans avoir l'air d'être une rescapée des années 80. J'aime ce look car il est facile et rapide à faire mais qui donne quand même un bon résultat. Et dieu merci pour la musique haïtienne qui dure une éternité. J'ai du raccourcir celle-ci pour ce vidéo. C'est une chanson de carnaval très connue du groupe Boukman Ekspéryans. J'espère que vous aimerez.

Labels: , , , ,

4 Comments:

Blogger Amina said...

tu es magnifique!! J adoore la video :)

2:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nice. Good music choice :)

9:19 PM  
Blogger Ali P said...

I can't believe I sat here and intently watched you put on your make up.
A testament to how much I miss you at knit nights I guess. You are beautiful both facially "nude" and lightly made up. You have a terrific smile!!!!!
Bravo!

2:29 PM  
Anonymous Jess said...

Great video. Thanks for sharing that lesson!

6:26 PM  

Post a Comment

<< Home