Tuesday, March 31, 2009

The day after/Le lendemain


First of all, thank you for your kind words about my Sugar Maple socks. What did I do after posting them? I finished quilting the Flock of Triangles. It had been on my to do list for a bit, and it's rather ridiculous that I haven't finished quilting yet, it only took me about an hour and half to do the first half but when I started quilting I decided that my philosophy with these would always be: "it will get done when it will get done" therefore, I refuse to pressure myself to finish this in a particular time frame. Now I only need to do miles of bias to finish the edges. I've also fallen in love with another Denise Schmidt pattern, this one for the Single girl quilt. Not just because that's the box I'm still checking when asked my marital status but because it's simply gorgeous. It may be my first bed sized quilt, after I make the others on my list...

Tout d'abord merci pour les gentils mots sur mes chaussettes Sugar Maple? Qu'ai-je fait après avoir publié le billet sur elles? J'ai finalement terminé la surpiqure sur la courtepointe Flock of Triangles. Cela fait des semaines que je me disais qu'il fallait bien que je le fasse, d'autant plus que j'en avais déjà surpiqué la moitié et ça ne m'avais pris qu'une heure et demi à faire. Cependant, lorsque j'ai rajouté les courtepointes dans ma liste de passetemps, je me suis juré de ne jamais m'obliger à en terminer une d'ici un temps limite. Il ne me reste maintenant qu'à faire des kilomètres de rubans biais afin de faire la finition du bord. En attendant je suis tombée en amour avec une autre courtepointe de Denise Schmidt, le Single girl quilt (la courtepointe de la célibataire). Pas parce que c'est ce qu'elle va avec mon statut marital mais parce qu'elle est superbe. Ce sera probablement la première que je ferai qui sera de dimension d'un lit, une fois que je ferai les autres sur la liste.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home