Friday, September 29, 2006

Rome

Am so happy, I've finally gotten my hands on the HBO series Rome. Found it at Movieland videostore, not far from where I work. Never went in before, I guess it's disneyesque front sign gave me the wrong impression but really, it has an awesome mix of new and old and popular and sowewhat obscure movies. It kinda reminds of Video Beaubien not far from where I used to live and I've been missing dearly since I moved to the South-west. So on this first really cold week-end of the season, I get to indulge in the first five episodes. I may go back for more if I finish them too fast.

Je suis folle de joie, j'ai finalement réussi à mettre la main sur la série télé de HBO Rome. Je l'ai trouvé au club vidéo Movieland, pas trop loin de mon bureau. Je n'y suis jamais entré auparavant, j'imagine que l'enseigne au lettrage style Disney ne me disait rien qui vaille mais vraiment, il y a un heureux mélange de nouveauté et de vieux films, de populaires et de films plus obscures. Il me rappelle un peu le Vidéo Beaubien qui n'était pas trop loin de là où j'habitais avant et qui me manquait énormément depuis que j'habite le Sud-ouest. Donc en ce premier week-end frisquet et tristounnet, je vais me vautrer dans les 5 premiers épisodes. J'irai surement chercher les autres si je ne les regardent tous d'ici demain.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home