Sunday, August 13, 2006

Nearly done/Presque fini

I should have been spending the day cleaning my place before taking off for Cornwall for the next three weeks. Instead I've worked on the Kimono top. It's taking much longer than I thought. I only have the hem to do now and the facing to put on the sleeves' cuffs. The waist is more form fitting than I wanted, must put in more ease next time and I have to retrace the shoulder line on Kiki to avoid having the shoulder seams facing forward on the next thing I do.

Je devrais être en train de nettoyer chez moi avant de partir pour Cornwall pour les trois prochaines semaines mais à la place j'ai travaillé sur la blouse Kimono. Ça prend plus de temps que je croyais. Il ne me reste qu'à faire l'ourlet et à mettre la parmenture de l'empiècement de la manche. La taille est plus ajustée que je ne le souhaitait, je devrais mettre plus d'aisance la prochaine fois et il faut que je retrace la ligne d'épaule de Kiki afin d'éviter d'avoir la couture d'épaule qui fait face vers l'avant du prochain vêtement que je ferai.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Cornwall ? ? ?

10:52 PM  
Blogger Karine said...

Work.

8:37 AM  
Blogger Jennifer Lori said...

My old sorority colors were Purple and Gold...now you're making me nostalgic!

6:02 PM  

Post a Comment

<< Home