Monday, May 31, 2010

Maxi dress/Robe maxi

I have a few WIPs in my sewing and knitting piles. I have a project that needs to be started but last week, after a scorcher of a day I finally understood the wisdom of muumuus or their western cousin, the maxi dress. I've actually been wanting to make one for years. So, I headed straight to the fabric store and figured out the amount of fabric I'd need to make this though I had to go back because I realized that I'd need 4 lengths for the bottom, not two. The top was supposed to be plain black but I didn't give myself enough ease but I found the one I used in my quilt fabric stash. It is also shirred, I was so happy to realize it could be done with my industrial sewing machine. I am very happy with the results, I'm actually looking forward to the next scorcher to wear it. I've decided that my objective for this summer is to make another maxi and two shorter dresses. Let's see if I that actually happens...

J'ai quelques trucs en progression soit en couture ou en tricot mais une journée de canicule intense la semaine dernière m'a finalement convaincu de la sagesse de poter un mou mou ou si vous préférez leur cousines occidentales, les robes maxis. En fait, cela fait des années que je veux m'en faire un. Je suis donc allez faire un tour au magasin de tissu et ai estimé la quantité de tissu nécessaire sur place. Bon j'y suis retournée le lendemain car j'ai cru que j'aurais besoin de deux longueurs pour faire le bas mais j'ai eu besoin de quatre. Le haut étais supposé être noir uni mais je n'avais pas laissé assez d'aisance, j'en ai donc repêché un autre tissu dans ma réserve de tissu à couette. Le haut est aussi en nid d'abeille, j'étais contente que je pouvais le faire avec ma machine à coudre industrielle. En tout cas je suis contente du résultat, j'ai hâte à la prochaine canicule pour la mettre. Je me donne comme objectif de m'en faire un autre et deux autres robes plus courtes pour cet été. Voyons si j'attends cet objectif.

Labels: , , , , ,

4 Comments:

Blogger Sheila said...

Lovely maxi dress and love the contrasting top & bottom.

9:56 AM  
Blogger Jennifer Lori said...

That's gorgeous Karine!

11:11 AM  
Blogger Lara said...

You look great in that adorable dress!

9:19 AM  
Blogger Ali P said...

That is a very flattering dress, lady!! You are so skilled...I has a jealous.

10:08 PM  

Post a Comment

<< Home