Tuesday, October 10, 2006

Diane Von Fustenberg

I've been looking all over for a skirt I could copy for this fall. This season skirts seem to be on the simple side, lots of straights (my hips can't handle those but I can rock my uniform's skirt) and A-lines (love them but gets a little tiresome after a while). So when I saw this Diane Von Furstenberg skirt on Net-à-Porter.com, I loved it. It's in a jersey fabric and my version will be in a wool flannel but it will be easy to do. I haven't used my pattern drafting book so much since I've left fashion school.


PS: Found this blog on Not Martha, Ikea hacker. Thought it was cool enough to pass along.

Cela fait quelques temps que je cherche partout une jupe que je pourrais copier. Cette saison les jupes sont soit droites (pas facile sur mes hanches quoique celle que je porte au bureau m'aille assez bien) ou ligne A (j'aime bien mais je voulais un changement). Lorsque je suis tombée sur cette jupe de Diane Von Furstenberg, j'ai adorée. La version originale est faite en tricot et ma version sera en flannelle de laine mais il sera facile à recréer. Je n'ai jamais autant utiliser mon livre de dessin de patron depuis que j'ai quittée l'école de mode.

Sur le site de Not Martha, j'ai trouvé ce blog, Ikea hacker. J'ai cru que ça valait la peine de partager.

1 Comments:

Blogger Caroline said...

I love the skirt. It's one of the few shapes that I can wear without looking like I'm carrying triplets!

6:44 PM  

Post a Comment

<< Home