Wednesday, June 28, 2006

The score / La belle affaire

Français plus bas

The other day I was walking home when I saw that someone had put their Ikea leather sofa on their patio for sale for 200$ I kept it in mind because I needed a new one, chiefly because my roomates shed and the old one were pretty bad for catching cat hair but leather sofas are pretty expensive.



I didn't give much more thought until a couple of days later when I was pretty sure it would be taken already but it wasn't. Put a down payment yesterday and literally picked it up today with my sister and carried it home, first the cushions and then the sofa itself. Lucky for us, my sis got tired a few houses later and a lady there lent us a buggy and from there it was much easier.

Here I tossed on some of my fabric remnants to see which one would work a loose cushion covers. You'll recognize the second fabric as the liner for my spring coat, the third one is the leftover from the brocade jacketmy sister inherited. The scarf is one I bought to make the shopping bag but may end up as a cushion. The last combination was supposed to be a skirt, then I thought maybe a cushion but I find the pattern to blah for this couch. Also, the old owner had a cat who lovingly left it's mark on it so I may put a simple sleeve on the arms to hide the scratches. Whatever ends happening, it will colourful. And now, I don't have to worry about having a guest bed anymore. How much of a good deal did I get? Check out this out.


Ce week-end je rentrais chez moi lorsque j'ai aperçu qu'un de mes voisins avait mis un fauteuil Ikea en cuir sur le patio en vente pour 200$. Je l'ai gardé à l'esprit car j'avais besoin d'un nouveau fauteuil pour remplacer celui que j'avais parce le tissu était incompatible avec le fait que j'avais deux chats qui perdent leur poils à tout bout de champs mais malheureusement, un fauteuil en cuir, ce n'est pas donné.

Je n'y ai repensé que 2-3 jours plus tard, étonnée qu'il n'avait pas été vendu. J'ai fait un dépôt hier ai j'été le ramasser aujourd'hui avec ma soeur dans le sens propre du terme, d'abord les coussins puis le fauteuil lui même. Une chance que nous nous sommes arrêtées devant l'appartement d'une gentille dame qui nous prêter son diable ce qui a grandement faciliter les choses.

Ici j'essaye plusieurs combinaisons pour les coussins. Vous reconnaissez sans doute la doublure de mon manteau de printemps, suivie de la veste en jacquard dont ma soeur avait hérité. Vient ensuite un autre foulard que j'avais acheté pour en faire un sac d'épicerie et finalement du tissu avec lequel j'ai pensé faire une jupe mais j'avais pensé en faire un coussin mais je trouve l'imprimé un peu blah. Aussi, il me faudra faire une housse pour les manches car le chat de l'ancien propriétaire y a laissé sa marque. En tout cas, ce sera très coloré une fois fini. De plus, je n'ai plus besoin de m'acheter un lit pour invité maintenant. Ai-je fait une bonne affaire? Voyez par vous même.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Many thanks again for the Blog-Heads-Up. You're terrific.

10:20 PM  

Post a Comment

<< Home