Sunday, January 08, 2006

TV watching/Téléphage

Français plus bas

A brand new year, a few more resolutions. I'm not going to state mine because that's just setting oneself up for failure; at least that's what I heard a psychologist say on the radio. So like most, I hope I'll be able to keep them this year and will not wake up in say April and realize I lapsed big time. I'm also back to work, the most difficult days of the year, of course, but at least I have a few more days off to kill before the end to the fiscal year. I'm keeping those for the Olympics. Yes that's right, I'm one of those freaks who can't get enough of organized sports on a massive scale. I plan my summer vacations around the Tour de France and I'll be keeping a close eye the Soccer World Cup this year. What's that? Do I do any of that stuff? Are you crazy?! I have enough trouble dragging my sorry rear end to the gym...

Speaking of too much TV, my favorite show is finally getting out the rerun rut and so this Tuesday night at ten, I'll be catching the latest goings on with the Gilmore Girls. How I got hooked on that show I don’t know, maybe I empathized with Lorelai mommy woes (I'm talking her relationship with her own mom because no one I know has the one she has with her kid) or maybe I just like the kooky inhabitants of Stars Hollow. Even Yale's college kids seem from another planet. Nonetheless, I love it. Most of my TV time is spent watching HGTV, thus indulging my other passion besides sewing and knitting, home decorating. It's amazing what a couple of tchokes and a can of paint can do to one's mood. My favorite designer is Sarah Richardson. I like her clean design and some of the stuff at my place is inspired by her style. If I ever get rich I'm flying her in from Toronto to do my basement. I wouldn't even give her any instructions, just a check, my keys and my alarm code...

In progress: No pics for a while even though I now have a digital camera, I now need reader so I can get my work online. One thing at a time... The sweater is still coming along though I've put it aside for now. I ripped out half an inch of work on the left because someone didn't bother to measure and thought she'd done too much. I'd so fire me but myself and I would go on strike so we're stuck together... I've started Mona's embossed leaf socks. And again, and again. I replaced the Koigu yarn with the old stand-by, Regia in purple and burgundy. I was afraid that the leaves wouldn't look good in it but I think I'll be proven wrong. The 1x1 rib cast-on was a bit difficult the first time I had to do it because I do a "reverse" long tail cast-on i.e. I hold the needle on the left hand and the right one does the flying around (I think it's called a left-hand cast-on). I tried to do exactly as the instructions say but instead I just looked at the illustrations and adapted my way of doing it. I've been knitting for so long (yes I know, I stopped for 10 years blah, blah, blah), I've even taught others but I still had to slow thing way down to see how I do it! The twisted rib was also tricky, only because I somehow managed to do it wrong in spite of reading the instructions. When I picked the needles to continue working on it I realized I did a regular rib. How? I think "me" was on brake again. And today, I realized I made another booboo. I can't even begin to describe it so I just ripped again and started over. So now I'm still working on the first cuff



Une nouvelle année, de nouvelles résolutions. Non je ne vous les dirai pas car ça ne ferais que mener à une défaite, du moins c'est ce qu'un psy a dit à la radio l'autre jour. Tout ce que j'espère ce serait de ne pas me réveiller au mois d'avril et me rendre compte que j'ai échoué lamentablement. Je suis aussi de retour au bureau, les jours les plus difficiles de l'année évidemment. Au moins il me reste encore une dizaine de jours de congé avant la fin de l'année fiscale. Ceux-la je les garde pour les Jeux Olympiques. Oui, je suis de ceux qui s'écrasent devant la télé pour regarder les grandes manifestations sportives. Je planifie mes vacances d'été autour du Tour de France et j'ai l'intention de suivre le Mondial de soccer. Et non ça ne m'inspire pas plus de bouger, j'ai assez de misère à me traîner la carcasse au gym...

Parlant de trop de télé, mon émission préférée les Gilmore Girls recommence enfin à présenter de nouveaux épisodes. Je ne me souviens pas de la façon que je suis devenue accros de cette émission. Peut-être que je reconnais dans la relations mère de Lorelai (avec sa mère) ou encore j'aime bien les habitants délurés de Stars Hollow. Je dois cependant avoué que la plupart du temps, ma télé est branchée sur le poste HGTV. J'adore la déco autant que la couture et le tricot. Une couche de peinture et quelques bébelles peuvent remonter l'humeur en un rien de temps. Je préfère écouter ce poste plutôt que les émissions déco de Canal Vie quoique j'aime bien aussi Manon, tu m'inspires!

En construction: Pas de photos pour quelques temps. Bien que j'ais une caméra digitale, je n'ai pas encore un adaptateur pour la carte mémoire. Une chose à la fois... Le chandail progresse mais je l'ai mis de côté pour l'instant. J'ai défait un demi-pouce d'ouvrage de côté gauche parce qu'une certaine personne n'a pas pris la peine de mesurer des deux côtés du chandail, geste banal qui lui aurait permis de constater que l'emmanchure était exactement à 12 pouce et demi et non 12 pouce...J'ai finalement commencé les chaussettes que Mona a créées. Et je les ai recommencés quelquefois encore. J'ai eu quelques difficultés à comprendre les instructions pour le montage des mailles pour des côtes 1x1 parce je les monte en tenant l'aiguille de la main gauche. J'ai essayé de changer ma manière de faire en suivant les instructions mais finalement j'ai tout simplement adapté ma manière de faire en suivant les instructions. La cote torse utilisée m'a aussi donné du fil à retordre tout simplement parce que je n'ai pas porté attention en la faisant. J'ai perdu une heure à corriger tout ça mais finalement j'ai tout recommencé du début car j'ai fait une gaffe que j'ai peine à expliquer. Tout ça pour dire que j'en suis toujours à travailler le bord de la première chaussette...

1 Comments:

Blogger Mona Schmidt said...

Can't wait to see the socks...Maybe at the next knit thing?

8:14 PM  

Post a Comment

<< Home