Sunday, July 02, 2006

LBD/Petite robe noire

Français plus bas


I'm so happy with this dress I made today. I have to say it's Caroline's fault. Ok not her per se but thanks to her mentioning Craftster on her blog, I discovered that forum and I've exploring it ever since. I mostly check out the clothing section to I sometimes peek in the houseware and purse sections otherwise I'd never leave that site but I have to say that thanks to it, I have rediscovered my love for sewing. For a while I had gotten lazy about the stuff I made, I mostly limited my choices to whatever the pattern companies proposed and if I didn't find what I wanted, I bought it at Winners. Anyway, seeing so many creative people who whipped stuff up just because and without a care as to how well it turned out was the kick in the pants I needed to create stuff I wanted if I didn't find it anywhere.

So, I bought 1,8m of T-shirt grade knit fabric in black and I didn't what to do with it. I've been wanting to do a wrap dress for a while but I didn't have enough fabric and I didn't enough to do a sheath dress, it would have hit me mid-thigh and I haven't been 18 in too long to pulled that off. I thought about making a skirt with it but then I started thinking about making a long tube top to wear with pants and that led to a simple dress with straps, a pleated front and an a-line skirt. I folded the fabric in front of me and wouldn't you know, I had just enough fabric. It was relatively quick and easy to do.


Je suis tellement fière de cette robe que j'ai fait aujourd'hui. Je dois dire que c'est la faute à Caroline. Ok, indirectement, ayant cliqué sur un item sur son blogue, j'ai découvert le forum Crafster sur lequel toutes et chacune y présentent et discutent de leur projets. Personnellement je me limite à la section sur les vêtements mais j'explore aussi celle sur les sacs et aussi les linges de maisons sinon je ne quitterais jamais ce site. Cela fait longtemps (depuis que j'ai découvert Winners en fait...) que je me limitais à ce que les patrons de couture proposaient. Après avoir avoir vu autant de personnes créatives qui s'amusent à créer toute sorts de choses sans se soucier de ce dont aurait l'air le produit fini, ceci a été le coup de pied dont j'avais besoin pour me remettre à créer les vêtements que je veux mais que je ne trouvent nulle part.

J'ai trouvé à la mercerie ce jersey de qualité T-shirt et je ne savais que faire avec. Ça fait longtemps que je veux une robe paréo mais il m'aurais fallu le double de tissu. J'ai aussi pensé une simple affaire sans manche mais j'aurais eu l'ourlet à mi-cuisse et franchement, j'ai passé l'âge. Je me disais que peut-être que je ferais un simple tube que je porterais avec des jeans et de là m'est venu l'idée de cette robe avec des bretelles, le devant plissé et la jupe (le bas de la robe) en ligne A. J'ai plié le tissu en deux devant moi afin de m'assurer que j'en avais assez. Ce fut relativement facile à faire.

4 Comments:

Blogger K. said...

your skills are waay to hot! *bowing down* We're not worthy! We're not worthy! Hihihi!

10:43 PM  
Blogger Verrito said...

wow, i think is very beautiful! and you too...

your coats are awsome...

10:29 AM  
Blogger Caroline said...

Craftster definitely is addictive (and I'm pretty much only reading the knitting section)!

The dress is lovely by the way :)

1:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

salut je trouve ta robe super sympa mais pour une débutante comme moi serait elle pas un peu compliquée à faire

1:33 PM  

Post a Comment

<< Home