Wednesday, November 15, 2006

Sewing table/Table de couture

Français plus bas

I should be in bed right now but I can't help showing off one of my works in progress. One of my biggest issues for a long time was the fact that I didn't have a work table for my sewing room, forcing me to make a mess on my dining room table, sometimes for months. I had rented a minivan on Monday to pick some chairs I had bought at Homesense, I then figured that since I had it for the day, I may as well get a good use out of them. After doing some house clearing and dropping off stuff at the Salvation army (it may not be stylish but the Caravan sure packs a lot), I stopped by the Home Depot to get stuff necessary for the table. I'm sure you can't tell but it's pretty high, 41", just at my belly button. Why? Have you spent hours bent over a dinng room table and cutting up fabric and working on patterns? The tables we used in fashion school were also high (though maybe a couple of inches shorter then this one). The table top, that for now is just resting on the unfinished base is 60"x40". I'm surprise I didn't mess up too much in my calcucations and that the base is already sturdy and steady. Should have the finished table by this week-end. PS: I want a circular saw and a variable speed drill for Xmas. Corded please, there's nothing more annoying then wanting to start a project and to have dead batteries.

Je devrais être au lit mais je ne peux m'empêcher de vous montrer un de mes trop nombreux projets actuels. Une de mes complaintes pendant longtemps a été le fait que je n'ai pas une table de travail dédié à la couture. Ce lundi dernier, étant donné que j'avais loué une mini-fourgonnette pour aller chercher de chaises que j'avais acheté chez Homesense, j'en ai profité pour faire un peu de ménage et me débarasser euh plutôt faire don de truc à l'Armée du Salut (elle n'est peut-être pas trop sexy mais la Caravan peut traîner pas mal de choses) et j'ai aussi été faire un tour chez Home Depot chercher le nécessaire pour faire la table. Elle sera environ 41" de haut. Pourquoi? Avez-vous déjà passé des heures penchée sur une table de cuisine pour travailler sur un patron et couper du tissu? Les tables que nous utilisions à l'école de mode étaient à peine plus courtes. Le dessus de la table, qui pour l'instant n'est pas encore fixé sur sa base, mesure 60" par 40". Je n'ai pas trop fait d'erreurs dans mes mesures, du moins rien de catastrophique. Je suis par contre étonnée de la robustesse de la base mais si elle n'est pas encore terminée. Je devrais avoir fini tout ça ce week-end. PS: je veux une scie ronde ainsi qu'une perceuse à vitesse variable pour Noël. À corde SVP, il n'y a rien de plus chiant que de vouloir commencer un projet et que les batteries sont à plat.

2 Comments:

Blogger Nik said...

You. are. my. hero. Building tables and stuff. I love to see women who know how to build stuff.

10:12 AM  
Blogger K. said...

Karine, you kick ass!

4:32 PM  

Post a Comment

<< Home