Sunday, November 30, 2008

Annie's neck warmer/Le cache-cou d'Annie

It's happened once again, I make something for someone else and I wish I could keep it for myself. I made this neck warmer for my friends birthdays with the yarn I had left over from my niece's baby blanket. I was a quick project to do, took me a couple of days including my metro rides to work. I think I will make one for myself. I made it out of Cascade 220, a yarn that is proving to be the workhorse of my stash, I'm already working on a pair of baby mitts from the rest of the yarn.

The cable stitch is a variation of a celtic cable I've seen in one of my st pattern books. Since I haven't seen it anywhere else and I don't have one of Barbara Walker's st compendiums, I shall call it the Pinwheel cable st. Obviously that name is influenced by all the quilting books and mags I've been reading...

Sigh, I wished I'd taken a better shot of it(believe my hair looked a lot better then it does here) but oh well.

Encore une fois, je fais quelque chose pour quelqu'un d'autre que j'aurais voulu garder pour moi. J'ai fait ce cache-cou pour une amie dont c'était l'anniversaire hier. J'ai utilisé le fil qu'il me restait de la couette que j'ai fait pour ma nièce. Il fut assez rapide à faire, deux ou trois jours, incluant mes voyage en métro pour aller travailler. J'ai utilisé le fil de Cascade 220, qui semble être mon fil de choix dans mes projets récents, j'en suis déjà à faire une paire de mitaine pour ma nièce.

Quant à la torsade, il est une variation d'une torsade celtique qeu j'ai vu dans un de mes livres de points de tricot. Vu que je ne l'ai vue nul part dans mes livres et que je n'ai pas les bibles de Barbara Walker sur le sujet, je vais l'appeler le moulin à vent. Un nom surement inspiré des livres et magazines de courtepointe que je lis ces-temps-ci.

J'aurais souhaité avoir pris de meilleurs photos (entre autres mes cheveux étaient pas mal mieux arrangé qu'ils n'en ont l'air) mais bon.


Labels: , , ,

5 Comments:

Blogger Amina said...

felicitations!
il a lair vraiment de tenir bien au chaud. Moi aussi j'en veux un :)
tu as commence par combien de mailles?
je vois qu'il est surtout fait de points d'envers. Vers quelle maille as tu commence la torsade?

une autre question:comment fais tu pour que le projet fait aux points d'envers ne s'etire pas au long-terme?
chaque echarpe que j'ai fait au point d'envers s'etirait des le troisieme lavage....

10:31 PM  
Blogger The Original Wombman said...

So cute! I know about making something so fabulous you want to keep it yourself. I think the thing I miss most about commuting to work and school is the time I had to crochet/knit . . . anyway, beautiful job.

7:12 AM  
Blogger kelli ann & lorie said...

the structure for that neckwarmer is amazing. love the cable!

9:04 AM  
Blogger Virtuous said...

Yummy-licious!!

*whisper* I would so keep it for myself! HaHa!

10:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

That is one funky stitch! It looks great!

11:13 AM  

Post a Comment

<< Home